Instagram lately #July

photo collage1_zpsc946bf5c.pngI starten af juli lavede jeg en lille urtehave på tagterrassen (den sørgelige timian har nu fået masser af selskab), og et par dage efter tog jeg før-rejse-selfies og spiste tøm-køleskabet salat, inden turen gik til KBH, hvor Simon og jeg drak juice og spise is. Og så opdagede jeg, at min instagram-konto var blevet hacket. Æv!

photo collage2_zps22739fc8.pngFra KBH tog vi videre til München, og derfra videre til Østrig, hvor vi vandrede i alperne og hyggede med min familie. Vi nåede også kort at besøge Salzburg, og dagen efter, vi kom hjem, spise vi en lækker vegetar brunch.

photo collage3_zps57fe9bbb.png
Sommerdagene i Aarhus har været for skønne! Jeg har drukket lemonade, grillet og solet mig på stranden med gode venner

photo collage4_zpsb33dd1fd.pngJeg var til Grøn Koncert med nogle dejlige damer, og et par dage efter spiste jeg M&Ms, drak rødvin og læste avis i Mindeparken sammen med Simon efter en varm dag på stranden. Og så har jeg spist god mad som altid, både ude og hjemme.

photo collage5_zps24759d0a.pngJeg har holdt komsammen på tagterrassen med udsigt over smukke Aarhus, imens mørket faldt på. Gået ture med min roomies, spist is i kolonihaven, løbet ture i Riisskov, serveret mojito jello shots, og så har jeg testet en masse kogebogsopskrifter.

Julimåned har formået at være enormt begivenhedsrig og afslappende på en og samme tid. Måneden startede med en tur til København, München, Alperne i Østrig og Salzburg sammen med Simon og min familie, og siden vi kom hjem, har jeg nydt den danske sommer og det usædvandlige varme vejr i Aarhus. Med en stor, fed streg under nydt.
Det føles som den første rigtige sommerferie i flere år, og selvom jeg har brugt mange timer på at arbejde og læse korrektur på min kogebog, har jeg taget mig selv i at se frem til de lange dage foran computeren og i køkkenet. Jeg synes nemlig stadig, at processen er så spændende og lærerig, især nu hvor den efterhånden lakker mod enden, og jeg kan slå en masse sløjfer på løse ender.
Den anden halvdel af døgnets vågne timer har jeg fyldt med rare, sociale ting, og så har jeg formået at holde ferie og slappe fuldstændig af- en kunst jeg ellers meget sjældent evner. Men når man kan kombinere tøsesnak eller kærestekys med solbadning og hyggelige gå- eller cykelture, er afkobling og dasetiden pludselig ikke så kedeligt og udfordrende, som ellers.
Og nårh jo! Jeg kommet ind på studie, for søren! Sikke en perfekt afslutning på en ret så perfekt måned. Gid August bliver lige så god. Det tror jeg, den gør! Jeg kommer til at tilbringe en masse tid i København, og allerede om et par dage vender jeg snuden mod hovedstaden for første gang. Kalenderen er fyldt med modeugeevents (Jyde-emma skal lege chic event-gænger. Gisp!), et par møder og en mægtig fest med BloggersDelight fredag aften. Derefter futter (gid, jeg kunne skrive flyver, men DSB og jeg har et par dates eller 7 de næste uger) jeg mod Aarhus igen et par dage, inden jeg igen besøger hovedstaden, denne gang for at tilbringe flere dage i fotostudie for at lave billeder til kogebogen. Ja, der kommer fart på den næste måned, og jeg glæder mig, men også en lille smule til den er forbi – så tager jeg nemlig hul på et nyt kapitel som studerende.