Video: Min yogarutine + tips til, hvordan du kommer i gang


Endelig skete det! Jeg har en yogavideo klar til jer!
Hver gang jeg har delt billeder af en yogapose eller et lille klip, hvor jeg leger rundt på måtten, har jeg modtaget masser af efterspørgsler på mere yogaindhold – og aller helst af den slags, hvor jeg viser jer “hvordan jeg gør”. Helt ærligt synes jeg, at det har været liiidt intimiderende, hvor jeg jo hverken ikke underviser eller yogaekspert. Jeg er bare en elev, der synes det er skægt og får masser ud af yogaens verden, både fysisk og psykisk.
Derfor deler jeg dagens video med jer fra elev til elev. Jeg er ikke den perfekte yogi, og jeg vil nødigt kommer til at give jer forkerte råd, men jeg kan dele, hvad der virker for mig, og hvad der får mig til at blive ved med at rulle min måtte ud igen og igen.
I videoen taler jeg først om min yogarejse og deler tips til, hvordan I kan komme i gang med jeres. Og så deler jeg et flow og dermed et eksempel på, hvad jeg laver, når jeg leger rundt hjemme på stuegulvet.
Jeg håber meget, I vil finde videoen inspirerende. Hvis I har spørgsmål eller idéer til mere yogaindhold, må I endelig smide det min vej i kommentarfeltet.
God lørdag ♥
Pssst. senere i dag udsender jeg mit nyhedsbrev der denne weekened indeholder 3 lækre salatopskrifter. Vil du se med, så tilmeld dig her under: 
 

15 kommentarer
Vis alle kommentarer
  1. Endnu en fin video! Jeg har også selv lavet yoga længe (takket være en mor, der er yogalærer), og jeg har for tiden virkelig blod på tanden ift. at lave mine egne programmer. Derfor var det her en super inspiration. Jeg lavede også et flow til din yogaplayliste den anden dag, og det var ret sjovt at prøve, da jeg ikke har lavet yoga til musik før 😉

    1. Tak Nicoline <3 Det lyder til, at du også er vandt til den mere traditionelle yoga. Det var også helt underligt for mig, da jeg første gang var til et hold med musik. Jeg var sådan helt "må vi det?!?"-agtig, hæhæ 🙂

  2. sikke en skøn video Emma! Jeg laver også meget yoga, og jeg kan genkende rigtig mange af dine overvejelser. Min egen oplevelse har også været, at man tit har en ide om, at smidighed kun er noget, man har i benene. Så inden man starter til yoga, kan man bilde sig selv ind, at man ikke er et smidigt menneske, fordi man ikke kan nå sine tæer. Men til yoga kan man så opdage, at man også kan være smidig i hofter, skuldre, læn osv. Da jeg selv startede i sin tid, fandt jeg ud af at jeg har utrolig åbne hofter og skuldre, og kan åbne rigtig meget op der, men til gengæld har stramme haser. Og sådan er alle forskellige og har forskellige ‘udfordrende’ områder i kroppen. Jeg synes at dit flow ser så skønt ud! Så tusind tak fordi du har delt denne video 🙂 Hvis man vil lave yoga i stuen, kan jeg også anbefale yogastream og yogavivo, som er to streamingtjenester med en masse forskellige yogavideor lavet af dygtige instruktører.
    Ps – dine tights ser så gode ud! Er det lulumoon eller hvor kommer de fra? 🙂

    1. Tak, Cathrine <3 Du har helt ret. Og det er sjovt at opleve, at alle har deres styrker og svagheder, hvad gælder smidighed. Jeg har fx altid været utrolig smidig i ryggen, men mine hofter rokker sig helt ikke ud af stedet 😉
      Tightsene er nemlig fra Lululeomon, og de er FANTASTISKE! 🙂

  3. Hej søde Emma. Kæmpe tak fordi du deler denne video! Jeg er begyndt at øve mig lidt i nogle basis-yoga-øvelser for at blive mere smidig og få lidt velvære ind morgen eller aften, og din video er meget inspirerende (og hvor ser du smuk ud på måtten!). Varme kram fra Mette

  4. Tak for inspiration 🙂 Da jeg så din video, tænkte jeg “woow, det er et langt flow – hvordan kan hun huske det hele på hver side?”, hæ hæ… Men det så rigtig kreativt ud, og jeg må prøve at gøre kunsten efter, næste gang jeg flower derhjemme 🙂 Jeg dyrker også meget yoga og har gjort det i… 4-5 år, tror jeg. Jeg startede også med Astanga, hvilket jeg også tror, var rigtig godt, da de retter meget på dig og lærer dig stillingerne helt perfekt. Jeg blev dog træt af, at det skulle være på én bestemt måde, og man ikke måtte lege med det – også med musik osv. Derudover begyndte det at være virkelig hårdt for min lænd, og det oplever jeg sjældent i Vinyasa, som jeg dyrker nu, da jeg føler, jeg har bedre tid til mærke efter og justere efter, hvad der passer mig. Nogle gange tænker jeg, at Astanga er lavet til tynde drenge med små hofter i Indien, hæ hæ… Det passer ligesom ikke helt til min krop.

    1. Det var bare så lidt, Caroline 🙂
      Jeg har slet ikke svært ved at huske det, hæhæ, men det er nok fordi, de flows, jeg typisk laver, har nogenlunde samme opbygning 🙂
      Kan godt følge dig ift. Astanga. Grinte så meget af din sidste kommentar, haha 😀

Skriv en kommentar