Velkommen indenfor

SÅ for søren! Endelig!

Jeg har glædet mig meget til at byde jer indenfor denne fredag og vise jer bloggens nye design.

Det har været undervejs i lige knap et halvt år, og måske I kender følelsen af, at når man først ved, at man skal flytte, ja, så orker man pludselig slet ikke sit gamle hjem. Motivationen til at rydde op og at gøre pænt ryger ud af vinduet, for “vi flytter jo alligevel lige om lidt”. Og sådan har jeg ærligt talt haft det med bloggen de sidste måneder. Jeg har haft lyst til at gemme på alt det gode indhold, fordi jeg hellere ville udgive det i de nye rammer.

Men nu er vi simpelthen flyttet! Jeg har fået indrettet mit nye web-hjem, og jeg håber sådan, I har lyst til at komme på besøg hele tiden. Jeg har i hvert fald masser af gode ting i ærmet, og både Anne, jeg og de seje webfolk hos Ruby Studio har gjort vores aller ypperste for at gøre brugeroplevelsen så god som overhovedet muligt.

En guidet tour

Vores håb er, at designet er blevet så intuitivt og brugervenligt, at I selv kan finde det, I leder efter. Men jeg har alligevel lyst til at give jer en lille ‘tour’ og fortælle lidt om det, jeg er mest stolt af:

Opskriftsindeks

Tag lige og kig forbi det nye opskriftsindeks lige her. Her kan I nemt filtrere opskrifterne i forskellige kategorier og finde det, I leder efter. Vælg fx ‘Efterår’, ‘Hovedret’ og ‘Kylling’ i sidebaren, hvis I har lyst til kylling til aftensmad, og så får I alle opskrifterne, der passer til denne sæson og jeres præferencer.

Anne og jeg har desuden opdateret bloggens gamle opskrifter (dem er der over 400 af! Vildt ikke?!), så de er blevet sat op på en mere overskuelig måde, og så er der blandt andet kommet et lille printerikon til opskrifterne (se et eksempel her).

Webshop

Jeg har fået mig en lille webshop, som I kan finde lige her. Her kan I lige nu købe mine kogebøger (signeret, hvis I ønsker), og i løbet af de næste måneder kommer jeg til at tilføje en række andre produkter (SÅ spændende! Glæd jer!).

Derudover har jeg i shoppen lavet et overblik over alle mine favoritprodukter, så I nemt kan finde de ting, jeg ofte anbefaler. Under hvert billede er der en lille beskrivelse af produktet, men hvis I har yderligere spørgsmål, er I selvfølgelig altid velkomne til at skrive til mig.

Hvad synes du?

Jeg er så spændt på at høre, hvad I siger til det! Hvad fungerer godt? Hvad fungerer knap så godt? Send endelig inputs min vej i kommentarfeltet, så sender jeg det videre til web-folkene, så de kan rette til.

Shop the post

- reklamelinks

28 kommentarer
Vis alle kommentarer
  1. Ej, hvor er det blevet fint! Tillykke med dit nye “hjem” 🙂
    Særligt opskriftindekset er blevet virkelig godt. Nemt og overskueligt – og visuelt kræs!
    Tillykke igen – og god weekend 🙂

  2. Wow – det er en flot blog. Og opskriftsindekset er hvilke det bedste jeg har set til dato. Så dejlig overskueligt. Glæder mig til at følge med <3

  3. Ej hvor er det altså bare flot, flot, flot!
    Og dejligt med opskriftindekset – bruger SÅ tit dine opskrifter, men har ind i mellem haft svært ved at finde nogle af de gamle favoritter, så det nye er jo helt genialt! 🙂

  4. Stort tillykke Emma! Hvor ser det bare godt ud,- æstetisk smukt og gennemført, samtidig med at det er praktisk og overskueligt. Er særlig vild med dit nye opskriftindex og shoppen! God weekend! Knus herfra

    1. Mange mange tak, Lotte 🙂 Så dejligt, at det også ser godt ud på din side af skærmen.
      God weekend <3

  5. Jeg syntes det er så fint. Jeg er en af dem der har fulgt med siden du bloggede fra teenageværelset og jeg har elsket at se udviklingen 🙂 Rigtig god weekend

  6. Hej Emma❤️
    Jeg elsker dit nye design her på bloggen, det er simpelthen så fint. Noget jeg har gået og tænkt lidt over, er hvem der tager dine billeder (altså billederne af dig) og om de har et bestemt kendskab til fotografi osv.

  7. Hold da op, hvor er det bare blevet fint og overskueligt! Lige som alle de andre, er jeg helt vild med opskriftindekset, og det med shoppen er en rigtig god idé!
    Noget der måske kunne ændres, hvis jeg skal komme med lidt feedback, så er det skriftstørrelsen. Den er lige til den lille side, som gør at jeg virkelig skal koncentrere mig, når jeg læser herinde. Ellers ser det hele så fint og flot ud, og du kan bestemt godt være stolt 🙂

    1. Hej Janni 🙂 mange tak! Så dejligt at høre, at du også er fan. Jeg kan sagtens følge dig med skriftsstørrelsen. Det får vi kigget på 🙂

  8. Wauw!! Hvor er her blevet fint. Du/I har virkelig overgået jer selv! Især opskriftindekset er virkelig lækkert :))) Kram og god weekend <3

  9. Hej Emma,

    Så fin en blog, du har fået lavet! Glæder mig til at alt det nye indhold og til at følge med. Jeg bliver bare nødt til at nævne, at jeg synes skriftstørrelsen er alt for lille. Måske er jeg blind, men jeg synes, det er hårdt for øjenene at læse med. Desværre 🙁

    Ellers virkelig flot!

  10. Hej Emma

    Jeg synes, det er et fint, lyst design.
    Men jeg synes, det er ærgerligt, at jeg, når jeg klikker mig ind på et indlæg med overskriften “Velkommen indenfor”, møder “Shop the post” med reklamelinks. Jeg vil gerne selv kunne fravælge opfordringen til forbrug, så jeg undrer mig over sammenblandingen. Her taler jeg om direkte links til typer af produkter, der for mig ikke har noget med indlægget at gøre – jeg taler selvfølgelig ikke om mere indirekte forbindelser, for så er alt jo forbrug, og det handler om som læser selv at være ansvarlig og reflekteret omkring de valg, man foretager.
    Men lige dette er et godt eksempel på, hvornår jeg som læser bliver forvirret og undrer mig, så større gennemsigtighed/opdeling af, hvad der handler om at købe et stykke tøj og hvad der handler om introducere til et nyt design, vil for mig klart være at foretrække.

    1. Hej Sarah 🙂
      Tak for input! Jeg kan sagtens følge dig – tro mig, det er noget, jeg selv har overvejet. Grunden til, at jeg vælger at linke til tingene under et blogpost som dette, er at jeg altid modtager spørgsmål om, hvor tøj/makeup/sko/osv/osv er fra. Laver jeg en ‘story’ på Instagram modtager jeg nok i gennemsnit 10 besked, hvor folk spørger, hvor de kan købe et-eller-andet. Min intention med at linke til produkterne er ikke at opfordre folk til mere forbrug men derimod at komme nogle af spørgsmålene i forkøbet.

      1. Hej Emma

        Jeg forstår godt, hvad du skriver, men omvendt tænker jeg, at det må være enormt trættende, hvis man ikke er decideret modeblogger, at skulle svare på den slags spørgsmål, som ikke har noget med “sagen” at gøre. Jeg har godt hørt, at det er sådan, det foregår på Instagram, og jeg synes, det lyder frygteligt. Men jeg tror, at folk lynhurtigt vænner sig til, at det, som eksempelvis bloggere render rundt med, er det, man selv skal have fat i, uden kritisk at tænke over det. Det er i mine øjne et ret spøjst mønster, og hvis det ikke giver bloggeren mening eller værdi at svare på, er det så ikke også dennes ansvar at være med til gøre op med en kultur, hvor alting altid handler om, hvad man har på, hvad man ejer og hvor disse ting er fra? Medmindre det selvfølgelig er intentionen med det, man laver.

        Det var blot nogle tanker fra én, som har lidt svært ved at forstå det, og som er ked af den måde, vi forbruger på. Og så skal du selvfølgelig kun tage min besked med i dine overvejelser, hvis den ræsonnerer hos dig, og ellers lade den ligge.

        Ha’ en dejlig onsdag.

        Gode hilsner Sarah

Skriv en kommentar